بسم الله الرحمن الرحیم
┄┄┄┅═✧❁﷽❁✧═┅┄┄┄

🔥عذاب برزخی یزید بعد ازشهادت امام

یزید بن معاویة بن ابى سفیان ، بعد از قضیه خونین کربلا و به شهادت رساندن اهل بیت پیامبر اسلام صلى الله علیه و آله در صحراى سوزان نینوا، در سال 61 هجرى قمرى ، خودش هم در اثر ظلم و جنایاتى که درباره مردم به خصوص مردم مدینه و مکه روا داشت در سال 63 هجرى با طرز عبرت انگیزى در کاخ شخصى خودش به هلاکت رسید و به زندگى سراسر ننگ و پرماجراى او خاتمه داده شد و بدن خبیث او را در کنار قبرستان باب الصغیر (قبرستان عمومى شام ) به گودالى از گودالهاى جهنم به نام ((قبر)) فرو بردند.

در سال 66 وقتى مختار بن ابى عبیده ثقفى قیام کرد و توابین اطراف او را گرفتند و به خون خواهى امام حسین علیه السلام و یارانش بلند شدند. اول ،

کسانى را که در قتل و کشتار کربلا شرکت داشتند به هلاکت رساندند و بدن بعضى از آنان را در آتش قهر خود سوزاندند و دل اهل بیت را شفا دادند.

بعد از به هلاکت رساندن آنها، کسانى که جلوتر به درک واصل شده بودند قبرهایشان را شکافتند و بدن خبیثشان را بیرون آوردند و آتش زدند. وقتى به قبر یزید رسیدند، او را شکافتند که بدنش را آتش زنند، دیدند چیزى در قبر نیست . فقط به اندازه قامت یک انسان ، داخل قبر خاکستر است . معلوم شد آتش قهر و غضب الهى جلوتر او را سوزانده است (علیه و على آبائه اللعنت و العذاب )

نقل شده است : آن ملعون را در بعضى از جزیره ها دیده اند که او را سرنگون در مقابل آبى آویخته اند و آن شقى و بدبخت پیوسته از تشنگى در برابر آب فریاد و ناله مى کند، اما کسى به او آب نمى دهد.

نیز نقل شده است : وقتى یزید بن معاویه هلاک شد بعد از آن به صورت سگى در آمده و با نهایت تشنگى در بیابانها سرگردان است و دائما از دور سراب به شکل آب در چشمش ظاهر مى شود. وقتى به آن مى رسد، چیزى غیر از سراب وجود ندارد

📚 انسان از مرگ تا برزخ
نعمت اله صالحى حاجى آبادى

موضوعات: آداب زیارت حجت(عج)
[یکشنبه 1399-06-16] [ 03:29:00 ب.ظ ]